Jak prodat nemovitost

Jak prodat nemovitost – Průvodce prodejem

Jak prodat nemovitost v 7 krocích:

  1. příprava nemovitosti
  2. výběr realitního makléře
  3. správné nastavení ceny
  4. marketing
  5. vyjednávání
  6. postup prodeje
  7. nejčastější dotazy

Výše jsem shrnula nejdůležitější body, na které je nutné se připravit před prodejem nemovitosti. Není důležité jen prodat nemovitost, ale důležité je Jak prodat nemovitost, tak aby jste si byli jistí, že jste ji prodali správně. Tento článek navazuje na mého průvodce prodejem nemovitosti, kterého si můžete stáhnout jednoduše zde:

https://blankalemonova.cz/pruvodce-prodejem-nemovitosti/

Jak prodat nemovitost – Příprava nemovitosti

Velmi důležitá je hlavně příprava nemovitosti před focením, držte se těmito radami, které vám pomůžou:

https://blankalemonova.cz/tipy-foceni-nemovitosti/

Výběr realitního makléře

Ne jen jak prodat nemovitost, ale také jak vybrat toho správného realitního makléře? Zeptejte se na doporučení známých nebo kolegů v práci, hledejte makléře pomocí internetu, sledujte jak se prezentuje. Protože, tak bude nejspíš také prezentovat vaši nemovitost. Sejděte se s pár realitními makléři, nenechávejte to jen na náhodě.

Jak prodat nemovitost – Správné nastavení prodejní ceny

Nastavení správné prodejní ceny je velmi důležitý krok. Nastavením příliš vysoké ceny budete nemovitost prodávat měsíce a možná se ani neprodá.

Nastavením příliš nízké ceny přijdete o přiležitost pro lukrativnější nabídku. Jak prodat nemovitost – průvodce prodejem vám poradí, aby jste si byli jisti správným nastením ceny.

Poraďte se s odborníkem!

Realitní makléř vám zpracuje správnou prodejní cenu založenou na porovnání ostatních aktuálních nabídek na trhu. Nabídek, které se v posledních 6-ti měsících prodali. Díky tomu, že denně navštěvuje různé nemovitosti, má mnohem lepší přehled o realitním trhu. Důvěřujte mu.

Jak prodat nemovitost – Marketing

Už jsme zmiňovali správné nastavení kupní ceny nemovitosti. Stejně tak je důležité dosáhnout maximálního množství oslovených potencionálních zájemců o nemovitost. V dnešní době internetu, mobilních aplikací a profesionalitě realitních makléřů je to pro kupujícíc ještě jednodušší.

Co by u marketingu nemělo chybět:

  • dostatek kvalitních fotografií
  • detailní informace
  • virtuální prohlídka
  • inzerce na max. počtu inzertních serverů
  • topování nabídky
  • aktivní oslovení poptávajících v dané lokalitě
  • přizpůsobení marketingu během prodeje

Jak prodat nemovitost – Vyjednávání

Skutečnost je, že proces vyjednávání přes realitního makléře vám dává více výhod a možností.

Základní pravidla úspěšného vyjednávání:

Před tím, než začnete vyjednávání s kupujícími zjištěte způsob financování koupě vaší nemovitosti. Hotovost je rychlejší, hypotéka nebo jiný úvěr koupi prodlouží.

Budťe připraveni se rozhodnou k nabídce velmi rychle. Není vhodné nechat kupující, kteří učinili nabídku čekat. S tímto vám zkušený realitní makléř velmi rychle poradí.

Zůstaňte v klidu a buďte trpělivý. Žádné unáhlené rozhodnutí ani emoce nejsou při vyjednávání vhodné.

Věřte profesionálnímu realitnímu makléři, který za vás učiní vše potřebné k tomu, aby bylo vyjednávání úspěšné a vedlo k jistému prodeji.

Jak prodat nemovitost – Prodej nemovitosti

A je to tady! Skutečně prodáváte. Na co si dát pozor a na co nezapomenout.

Máme kupující, co dál?

  • kontrola všech pozemků a staveb, které prodáváme
  • ověřit totožnost kupujících a původ financí
  • zajištění převodu nemovitosti a kupní ceny
  • přepis na katastrálním úřadu
  • předání nemovitosti
  • přepis energií

Nejčastější dotazy

Co je provize, jak funguje?

Prodávající nechce realitní kancelář, protože chce kupujících ušetřit za provizi a také se obává toho, že kvůli spolupráci s realitní kanceláří a její provizi nemovitost neprodá.

Realitní makléř, klienty často zajímá, jak vlastně způsob platby provize funguje? Kdy a kým je práce realitního makléře zaplacena. Profesionální realitní makléř pracuje pouze za provizi z prodeje nemovitosti. Jednoduše řečeno, když prodá nemvoitost je zaplacen po skončení prodeje. Když nemovitost neprodá zaplacen není. Provize je většinou určena % z kupní ceny nebo fixní částkou.

Pamatujte! Kupující, který nechce koupit nemovitost jen kvůli tomu, že ji prodává realitní kancelář CHCE NA KOUPI NEMOVITOSTI UŠETŘÍT. Moc dobře ví, že pokud si majitelé prodávají nemovitost sami, nemají tolik zájemců o koupi jako kdyby prodávali s realitní kanceláří.

Máte tedy sice kupujícího, ale takového který má pocit výhodné koupě. A vy jako prodávající nemáte jistotu toho, že prodáváte skutečně za tu nejlepší možnou cenu!!

Chceme si o prodeji sami rozhodovat!

Prodávající chce o všem vědět, rohodovat si sám a ne za sebe nechat jednat třetí osobu.

Realitní makléř, rozumí tomu že chcete mít přehled o tom co se děje. To je logické, jedná se přeci o vaši nemovitost a vaše peníze. Dbejte vždy na to koho si z realitních makléřů vybíráte. Pokud s vámi nejedná na rovinu ihned od začátku, měli by jste být na pozoru.

Ano, na začátek to tak může působit, že nejednáte sami. Stále jste, ale majiteli nemovitosti a pokud nebudete přesvědčeni o správnosti prodeje nemusíte nemovitost prodat. Mějte na paměti, že ve výsledku je lepší nechat za sebe jednat realitního makléře. Nejen proto, že má s prodejem větší zkušenosti. Ale také proto, že vám tak ušetří jednání s klientem na přímo. Tím vám získá více času na přemýšlní a ušetříte tak spoustu peněz před neuváženým rozhodnutím. Stále se máte s kým poradit. Je to jedna z nejlépe fungujících taktik, jednání přes zprostředkovatele.

Dokážeme si to prodat sami, nepotřebujeme k tomu realitního makléře!

Prodávající ví přesně co dělat při prodeji nemovitosti, už má zkušenosti s prodejem a má vlastního právníka. Ví kde inzerovat a jak vyjednávat.

Realitní makléř si je vědom toho, že jsou majitele přesvědčení o tom, že si skutečně zvládnou prodat nemovitost i bez realitního makléře. Určitě to tak je. Pravda také je, že je potřeba brát na vědomí časovou náročnost celého prodeje nemovitosti a také to, že realitní makléř má více marketingových nástrojů na propagaci a dokáže, tak oslovit více zájemců. Prodávající nemá tolik času věnovat se prodeji nemovitosti jako má realiní makléř. Má svoji práci, rodinu které se chce věnovat. Záliby a povinnosti, které musí vyřídít a nemá často tolik voného času.

Využijte schopností realiního makléře, ušetří vám čas, který můžete věnovat něcčmu jinému a zajistí vám prodej za nejvyšší možnou cenu.

Máte nějaký další dotaz, který by vás zajímal?

Ráda vám na každý odpovím.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.